• شماره تماس: ۲۲۲۷۲۸۷۰ - ۲۲۲۷۲۸۷١  - ۲۲۲۷۵۲۸۲ - ۲۲۲۷۵۲۸۳ - ۰٩١۲۳۳۳٩٤٩۸
  • ایمیل ما: info@sama-asanbar.ir

ریل

استفاده از ریل راهنما بعلل زیر است :

برای هدایت کابین و وزنه تعادل در حرکت عمودی و حداقل کردن حرکات افقی .
جلوگیری از نوسانات کابین بعلت نیروهای خارج از مرکز
توقف و نگهداشتن کابین در هنگام عملکرد مکانیزم ایمنی
کابین و وزنه تعادل در حرکت خود باید توسط حداقل دو ریل راهنما فولادی صلب هدایت شوند.این دو از فولاد ساختمانی دارای تنش کششی بیشتر از ۳۷۰ نیوتن بر میلی متر مربع و کمتر از ۵۲۰نیوتن بر میلی متر مربع ساخته شده اند
توضیحات ریل مونته فرو
– ریل های آسانسور مونته فرو اصلی  ایتالیا طرح قدیم و جدید – دارای شیار جانبی- و آرم حک شده کارخانه مونته فرو می¬باشند
– در انواع  ،T16 – T9 -T5
– ریل های کشش سرد- *9 *T5 -50*50*5- ,T9-75*65
–  با بهترین آنالیز متالورژی Fe360B و استاندارد اروپایی ، مقاوم درقبال کجی و انحراف حین  حمل ونقل ،صافی سطح استاندارد
– مناسب جهت آسانسور های مرتفع و بلند مرتبه
– مناسب جهت آسانسورهای پرترافیک
– مقاوم در قبال سایش و ساییدگی خط ترمز اضطراری -پاراشوت-جهت آسانسورهای تا 10 نفره وکمتر از 15 طبقه ،
-ریل-15.8*65*70- 16 T
در خصوص اصل بودن ریل های مارک مونته فرو می¬توان  به دوموردذیل اشاره نمود:
•  ریل آسانسور اصل دارای دو مارک حک شده می¬باشد. بر خلاف ریل بدل که فقط آرم MF رادارد، ریل اصل علاوه بر مارک MF، لوگوی مخصوص کمپانی مونته فرو را نیز دارا می¬باشد.
•  جنس و آلیاژ ریل اصلی، براحتی بیانگر اصل بودن می¬باشد و کل قاعده ریل براق و صیقلی شکل هستند. قسمت تیغه اصلی که هدایت کفشک کابین بر روی آن انجام میشود هم کاملاً ماشینکاری شده است. ولی قاعده ریل بدل صاف و صیقلی نیست و ظاهر نامناسبی نسبت به اصل آن دارد.
درنورد سرد اکسیداسیون، تلورانس کمتر و پرداخت سطح بهتری حاصل می شودبرخلاف نورد گرم که دارای پوشش اکسیدی است.- روغن کاری راحت تر انجام می گیرد.به طور خلاصه ریلی که با نورد سرد تهیه شده باشد از کیفیت و مرغوبیت بهتری برخوردار بوده و به همین جهت قیمت آن نسبت به ریل نوردگرم گران تر می¬باشد.
تمایز بین ریل T5-T9 و ریل T9-T16:
برای انتخاب ریل های آسانسور چند نکته حائز اهمیت می باشند که آنها را با هم بررسی می نماییم:
۱-ظرفیت آسانسور
۲-ارتفاع آسانسور
۳-سرعت آسانسور
این سه فاکتور جدا از هم نمی باشند و بایستی هنگامی طراحی، هر سه تای آنها را با هم بررسی نمود. برای همین منظور اطلاعاتی که بیشتر به صورت تجربی بدست آمده است را در اختیار خوانندگان قرار می دهیم.
۱-برای آسانسورهای ۱ تا ۷ نفره بهتر است از ریل T5 برای کادر وزنه و از ریل T9 برای کابین استفاده نمود. اما بهتر است برای ارتفاع بیشتر از ۳۰ متر و یا سرعت بالای ۲/۱ متر بر ثانیه ، از ریل T16 برای کابین استفاده نمود زیرا در این ارتفاع اگر آسانسور در حالت سقوط قرار بگیرد ریل T9 ممکن است پاسخگوی فشار تحمیلی نباشد.
۲-برای آسانسورهای ۸ تا ۱۲ نفره بهتر است از ریل T9 برای کادر وزنه و ریل T16 برای کابین استفاده نمود و این ریل ها تا ارتفاع ۵۰ متر را به راحتی پاسخگو می باشند اما بهتر است برای ارتفاع بیشتر از ۵۰ متر و یا سرعت بالای ۶/۱ متر بر ثانیه از ریل های T125 برای کابین استفاده شود تا فشار احتمالی را تحمل نماید.
۳- برای آسانسورهای بالای ۱۲ نفره بهتر است از ریل T9 برای کادر وزنه و از ریل T125 برای کابین استفاده شود تا احتمال بروز هرگونه مشکل احتمالی را از بین ببرد. البته ذکر این نکته ضروری است که برای کادر وزنه نیز می توان از ریل T16 و یاT125 استفاده نمود اما با توجه به اینکه معمولا فشاری به ریل های کادر وزنه وارد نمی شود لزومی به استفاده از آنها نیست.

 

ریل