انواع آسانسور

[ld_freakin_image direction=”lqd-freak-to-left” image=”6363″]

امروزه ازآسانسورها در کاربردهای مختلفی استفاده می‌گردد. از این دیدگاه می‌توان آسانسورها را به انواع مختلفی نظیر: آسانسور مسافربر، آسانسور خدماتی و باربر، آسانسورهای بیمارستانی (آسانسور بیماربر، آسانسور تخت‌بر، آسانسور معلول‌بر و …)، آسانسور ماشین‌بر، آسانسور غذابر و … دسته‌بندی کرد.

آسانسور مسافربر (Passenger Lift):

این نوع آسانسور با امکانات و تجهیزات ایمنی مناسب جهت استفاده افراد طراحی می‌گردد. یک آسانسور مسافربر به طور معمول حدود ۲۳۰۰ کیلوگرم وزن داشته و قادر به حمل حدود ۱۶۰۰ کیلوگرم می‌باشد. کنترل این آسانسورها ممکن است به شکل خودکار بوده یا توسط اپراتورهایی که در داخل آسانسور سوار هستند صورت پذیرد.

 

آسانسور باربر(Cargo Lift):

از آسانسورهای باربر جهت جابه‌جایی کالا بین طبقات ساختمان استفاده شده و ساختار و طراحی کابین آن‌ها نیز به طور معمول تنها حمل اشیاء را ممکن می‌سازد. آسانسورهای باربر نسبت به آسانسورهای مسافربر دارای سرعت کمتری بوده و در سیستم حرکتی آن‌ها از دو قرقره استفاده می‌شود. جهت امنیت بیشتر آسانسورهای باربر در حمل کالاهای با وزن زیاد، یک سمت تمامی کابل‌های فولادی به حسگرهای فشار روغن متصل می‌گردد تا در صورت پارگی هر یک از کابل‌ها سیستم خاموش و در وضعیت نجات اضطراری قرار گیرد.

[ld_freakin_image image=”2716″]
[ld_freakin_image direction=”lqd-freak-to-left” image=”6365″]

آسانسور ماشین‌بر (Car Lift):

آسانسورهای ماشین‌بر از بزرگ‌ترین نوع آسانسورها بوده و از آن‌ها جهت حمل خودرو به طبقات مختلف استفاده می‌گردد. ابعاد کابین آسانسورهای خودروبر معمولاً حدود 2.5 تا 3 متر در 4.5 تا 6 متر بوده و دارای ظرفیتی بین 2.5 تا 7 تن می‌باشند. در این آسانسورها از لحاظ ارتفاع محدودیتی وجود نداشته اما بهتر است تا ارتفاع سه طبقه از سیستم هیدرولیک و برای ارتفاع‌های بالاتر از آن از سیستم کششی استفاده شود. استفاده از آسانسور ماشین‌بر نیاز به برق مصرفی سه فاز دارد.

آسانسور بیماربر(Bed elevator):

از این نوع آسانسورها در مراکز درمانی و مراکز نگهداری از سالمندان و معلولین استفاده می‌گردد. ابعاد کابین این آسانسورها با توجه به نیاز طراحی شده و معمولا در طراحی آن‌ها استانداردهای لازم جهت محیط‌های بیمارستانی (از لحاظ بهداشتی و کاربری) لحاظ می‌گردد. ادامه مطلب . . .

[ld_freakin_image image=”6366″]
[ld_freakin_image direction=”lqd-freak-to-left” image=”6093″]

آسانسور غذابر:

از بالابر غذا در مکان‌هایی نظیر رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مکان‌های نگهداری مواد غذایی استفاده می‌گردد. آسانسورهای حمل غذا با توجه به نیاز، با ظرفیت‌های مختلف و با کابین قفسه‌بندی شده و تمام استیل طراحی و ساخته می‌شوند. ارتفاع کابین این آسانسورها معمولا کمتر از 1.5 متر بوده و با سیستم‌های هیدرولیک و کششی قابل اجرا و پیاده‌سازی می‌باشند.

برای دیدن پروژه های آسانسور سما آسانبر بر روی عکس زیر کلیک کنید .

[ld_images_group_container][ld_images_group_element image=”3277″][ld_button style=”btn-solid” title=”مشاهده پروژه‌ها” link=”url:%2Fproject|title:%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1%20%D8%B3%D9%85%D8%A7%20%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%A8%D8%B1″][/ld_images_group_element][/ld_images_group_container]